Média
Turistickým oblastem rozdělí kraj letos deset milionů korun
LIBERECKÝ KRAJ O Jizerských horách a Máchově kraji musí být slyšet, na sociálních sítích musí být vidět. Na propagaci pěti turistických destinací v kraji vyčlenil kraj letos deset milionů korun, dvakrát více než loni. Turistické destinace na oplátku mají prezentovat místní krásy na internetu, účastnit se veletrhů a kampaní na zvýšení návštěvnosti nebo vytvářet propagační materiály.
„Účelové dotace z rozpočtu Libereckého kraje obdrží organizace destinačního managementu pro Jizerské hory, Krkonoše, Máchův kraj, Český ráj a Lužické hory,“ vyjmenovala náměstkyně hejtmana pro resort kultury, památkové péče a cestovního ruchu Květa Vinklátová, která ocenila, jakou práci turistické regiony pro kraj odvádí.
Liberecký kraj – stejně jako Ústecký nebo Plzeňský – nemá vlastní krajskou destinační společnost. Podle Vinklátové zatím není povinná a jejímu zavedení se úspěšně brání. „Jsme malý kraj a díky tomu, že nám destinační společnosti pokrývají celé území a úzce s nimi spolupracujeme, se bez ní obejdeme. Potřebovali bychom spíš odbor cestovního ruchu posílit o jednoho člověka,“ poznamenala.
Aby každá vyjmenovaná oblast dosáhla na dva miliony korun, musí splnit předem sjednané podmínky – například zaměstnávat dva lidi nebo doložit statistiky návštěvnosti. Z nich by mělo být patrné, kolik turistů v dané oblasti přenocovalo nebo kolik času tam průměrně strávili. Kraj požaduje také informace o návštěvnosti jednotlivých turistických cílů nebo tamějších informačních center. Podmínky by měly být splnitelné a zároveň přinášet potřebné informace. „Věřím, že se nám je po dvouměsíčních vyjednáváních podařilo nastavit k oboustranné spokojenosti,“ dodala Vinklátová. I do projektu Křišťálové údolí se zapojuje čím dál více podnikatelů, škol, muzeí a skláren. Jejich nárůst je podle Jana Svitáka, náměstka hejtmana pro resort dopravy, investic a veřejných zakázek, dokonce skokový. „Destinace fungují skvěle. I když jde do cestovního ruchu hodně peněz, daří se s minimálním počtem zaměstnanců obhospodařovat celé území. To pomáhá nejen cestovnímu ruchu, ale i navazující podnikatelské činnosti,“ poznamenal Sviták. Turistické regiony, které spolupracují vzájemně, přinesly kraji za předchozí rok přibližně 25 milionů korun.
I do projektu Křišťálové údolí se zapojuje čím dál více podnikatelů, škol, muzeí a skláren.
Region vydání: Mladá fronta DNES - liberecký kraj