Média
S jízdenkou integrované dopravy Libereckého kraje bude možné dojet do Jičína
S jízdenkou Integrované dopravy Libereckého kraje (IDOL) bude možné od července dojet od Turnova, Lomnice nad Popelkou i Jilemnice až do Jičína v sousedním Královéhradeckém kraji. Cestující už nebudou potřebovat dvě jízdenky, usnadní to i pravidelné dojíždění za hranice kraje do školy nebo za prací. Nově si lidé budou moci pořídit na trasu i předplatné a díky tomu ušetřit, řekl dnes ČTK náměstek hejtmana Jan Sviták (Starostové pro Liberecký kraj).
Na rozšíření spolupráce se dohodli organizátoři dopravy v obou krajích, z Královéhradeckého kraje bude možné s jízdenkou tamního integrovaného systému IREDO dojet až do Turnova nebo Semil. Už od února je možné s jízdenkou IDOL dojet autobusovými linkami 350 a 370 až do Libuně nebo Kněžnic na Jičínsku, teď se platnost jízdenky ještě prodlouží. Přesah směrem na Jičínsko už platí také ve vlacích z Lomnice nad Popelkou do Ktové a také v autobusech na lince 551 z Lomnice nad Popelkou do Libuně.
Propojení obou systémů předcházela úprava odbavovacích zařízení. "Oba tarify mají své odchylky z hlediska cenotvorby, ale svoje technické principy si přenášejí na území sousedního kraje prakticky beze změny," řekl Otto Pospíšil, jednatel společnosti Korid LK, která je koordinátorem dopravy Libereckého kraje. K cestě do sousedního kraje mohou lidé použít krajskou kartu Opuscard+, aplikaci Idolka nebo platební kartu. Cílem je umožnit cestování mezi kraji, nikoliv si vzájemně konkurovat, proto například nebude možné koupit jízdenku IDOL na cestu po území Královéhradeckého kraje a naopak.
Nejde ale o jediné spojení mezi kraji, které mohou cestující s tarifem IDOL využít, podobně je možné cestovat do Středočeského kraje. "Například cestující z Turnova může jet na výhodnější jízdné s IDOL do Liberce, ale i do středočeské Mladé Boleslavi," řekl Sviták. Podobně například cestující ze Středočeského kraje může s jízdenkou PID (Pražská integrovaní doprava) dojet až k Máchovu jezeru na Českolipsku. Tarif IDOL dosahuje ve středních Čechách i do Mnichova Hradiště nebo Mělníka.
"Snažíme se, aby nebyly hranice krajů hranicí integrovaného dopravního systému, snažíme se pracovat na přesazích tak, aby lidé, kteří dojíždějí přes hranice krajů do zaměstnání, do škol a nebo prostě za turistickými účely, tak aby měli možnost využívat co nejjednodušeji jízdenky jednoho nebo druhého sousedního integrovaného dopravního systému," řekl Pospíšil. Přesah má proto i spojení směrem do sousedního Ústeckého kraje, ale také v autobusech do polské Bogatyně a Zhořelce.