Média

Nejhorší díry zmizely, spravily je aspoň záplaty

01.04.2024 21:59

Jak rychlá je oprava výmolu po jeho nahlášení? Krajská správa silnic Libereckého kraje (KSSLK) překvapila a díry opravila dokonce ještě předtím, než je redakce MF DNES stihla anonymně nahlásit.

LIBEREC Před dvěma týdny přinesla redakce MF DNES seznam deseti nejhorších silnic v Libereckém kraji, kterým je lepší se vyhnout. Nyní má projekt své pokračování a zkouší se rychlost cestářů.

Z desetipoložkového výčtu toho nejhoršího v regionu vybrala redakce podle osobních zkušeností i ohlasů na sociálních sítích ulici K Preciose v Liberci. Spojnice mezi Cihlářovou a Minkovickou v Šimonovicích už se podle místních silnicí ani nedala nazvat. Její stav byl dlouhodobě špatný a poslední rok se tu už dírám v podstatě nedalo vyhnout.

Ještě předtím, než redakce stihla její stav anonymně KSSLK nahlásit, ale to nejhorší najednou zmizelo. „S radostí oznamuji, že jsou díry opravené, respektive záplatované, ale lepší než předtím,“ sdělila nadšeně jedna z místních Marta Součková.

Zda se tak stalo v reakci na náš text, bohatou diskuzi na sociálních sítích nebo dlouhodobý tlak ze strany obyvatel, jasné není. Oprava ale podle příbuzné Marty Součkové proběhla v neděli 10. března a potvrdila ji také KSSLK.

„O stavu silnice III/27811 K Preciose dobře víme. V současné době jsou prováděny provizorní opravy studenou asfaltovou směsí. Do plánu výsprav je silnice zařazena na první místa v seznamu, což by mohlo být na přelomu března a dubna,“ řekl vedoucí oddělení inspekce silniční sítě Pavel Fořt, podle kterého se ale s kompletní rekonstrukcí cesty zatím nepočítá.

Ačkoliv stav silnice rozhodně není ideální a připomíná spíše vzorník šedé barvy, dá se nyní úsekem projet poměrně hladce a bez obav.

S opravou silnic po zimě se začne i na dalších místech v kraji naplno začátkem dubna. „Do té doby musí být zajištěna připravenost techniky i lidí dle plánu zimní údržby. V případě příznivého počasí mohou být prováděny některé dílčí činnosti, jako je prořezávání zeleně zasahující do jízdního profilu nebo čištění příkopů a propustků,“ představuje náměstek hejtmana pro rezort dopravy Jan Sviták činnosti, se kterými se už někde začalo.

V letošním roce plánuje kraj téměř 50 silničních oprav, přičemž přibližně u poloviny z nich se již vysoutěžil, nebo se soutěží zhotovitel. „Namátkou z těch větších mohu jmenovat most přes D10 ve Čtveříně, silnici II. třídy včetně mostu v Dobranově nebo silnici III. třídy Návarov–Jesenný,“ upřesňuje Sviták, který je spokojený s tím, že mají opravy silnic v kraji velkou prioritu a uvolňují se na ně z rozpočtu mimořádně vysoké částky. I přesto si je ale vědom toho, že budou krajskou pokladnu v následujících letech ještě hodně stát.

Liberecký kraj si nechává pravidelně zpracovávat analýzu stavu povrchů vozovek, z níž vychází, že je téměř 25 procent z celkové délky krajských silnic v havarijním stavu. Na opačné straně je téměř 50 procent silnic hodnocených jako výborné nebo dobré.

„Sice je 25 procent opravdu vysoké číslo, ale je to dáno především historickými okolnostmi, kdy kraj převzal od státu mosty a silnice nižších tříd ve špatném stavu a tento dluh se snaží roky napravovat. Proces obnovy je ovšem pozvolný a je to doslova běh na dlouhou trať,“ přiznává náměstek.

Už to není „tankodrom“ Z výčtu nejhorších vozovek v regionu vybrala redakce ulici K Preciose v Liberci. Na snímku vlevo je stav před provizorní opravou, vpravo ten dnešní. Foto: Ota Bartovský, MAFRA a Tomáš Kotek

Téměř 25 procent z celkové délky krajských silnic je v havarijním stavu.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace
Login