Média
Na Liberecku funguje akční plán
Náměstek hejtmana Jan Sviták v úvodu akce zdůraznil, že bezpečnost nejen na krajských silnicích je jednou z hlavních priorit Libereckého kraje.
„Funguje zde řada projektů, které přispívají ke zvyšování bezpečnosti silničního provozu jako je Markétina dopravní výchova či Učme se přežít, což je program zaměřený na začínající motocyklisty. Úzce spolupracujeme s organizací BESIP, Policií ČR i obcemi. Jde třeba o řešení nehodového úseku z Jestřebí směrem na Doksy, kde v návaznosti na tragické nehody budou provedena konkrétní opatření vedoucí ke zvýšení bezpečnosti,“ řekl náměstek Jan Sviták.
Z pohledu architekta vnímá město Liberec náměstek primátora Jiří Janďourek. „V minulosti se v obytných částech zavedly fungující bezpečnostní prvky jako jsou zóny 30, vodorovné dopravní značení či stavební prvky zklidňující dopravu. Příkladem je rekonstrukce ulice Sokolovská, kde řidiči jezdí velmi rychle.“
Systematickou práci na zvyšování bezpečnosti silničního provozu v kraji ocenil vedoucí oddělení BESIP Tomáš Neřold. „Osvědčil se třeba projekt Neumírej zbytečně, který učí mladé lidi ohleduplnosti a kooperaci v silničním provozu. Kraj plní i plán ve snižování počtu usmrcených a těžce zraněných na silnicích.“
Martin Landsfeld ze společnosti Samdi připravil prezentaci, v níž účastníci dopravní konference mohli nastínit možné stavební úpravy vytipovaných úseků. Z diskuse vyplynulo, že mezi nehodová místa, kde se řeší či připravují dopravní opatření, patří přechod v Jablonci, úsek ve Studenci a komunikace v Mimoni, Lvové či Železném Brodě.
K chystanému obchvatu města Doksy se vyjádřil místostarosta Václav Rejnart. „Bude přínosem, ale poslední verze obchvatu ruší napojení u čerpací stanice Orlen a pro město to znamená podstatný nárůst dopravy v centru, což budeme chtít řešit.“
Ze studie Portálu nehod, kterou představil datový analytik společnosti DataFriends Marek Sibal, vyplynulo, že mezi deseti nejrizikovějšími místy vede s pěti úseky Liberec, čtyři jsou na Českolipsku a jedno na Semilsku. U těchto lokalit představili zástupci radnic či silničářů buď proběhlá či připravovaná dopravní opatření.
K úseku u liberecké Průmyslové zóny Sever se vyjádřil Martin Radušovský z Dopravního inspektorátu územního odboru Jablonec nad Nisou. „Zde jde o částečné zkreslení statistiky nehod kvůli stavebním pracím, které tu probíhaly.“ Podle slov Petra Černého z ŘSD v tomto úseku dojde k úpravě vozovky, které obnáší například zdrsnění, již příští rok.