Média
ČTK (16. 2. 2021): ČSAD Liberec hledá řidiče a další profese pro Českolipsko
Dopravní společnost ČSAD Liberec zahájila nábor řidičů a dalších profesí pro Českolipsko. Regionální autobusovou dopravu tam krajská firma převezme od 12. prosince. Potřebuje proto nejen řidiče, ale také dílenské mistry, mechaniky nebo dispečery. Dopravce má zájem nejen o zkušené řidiče autobusů, lidi s nižší kvalifikací je firma připravena si vyškolit. ČTK to dnes řekl provozní ředitel ČSAD Liberec Martin Liška.
Pro zajištění dopravy na Českolipsku bude firma potřebovat zhruba stovku řidičů. "Spousta řidičů je volných z komerční sféry a druhá část lidí nám přichází z fabrik. Tam je také skrytých pár řidičů, kteří dnes dělají v továrnách a chtějí se vrátit, protože továrny třeba také nedělají na sto procent," doplnil Liška. Mnohem větší problém podle něj zřejmě bude sehnat automechaniky a autoelektrikáře, které bude dopravce v České Lípě také od prosince potřebovat a na pracovním trhu je jich nedostatek.
Liška věří, že se potřebné lidi pro Českolipsko podaří zajistit i proto, že v době koronaviru řada autobusových dopravců přišla o zakázky. ČSAD Liberec nabízí stabilitu zaměstnavatele s desetiletou smlouvou, kterého vlastní Liberecký kraj. Vedle dobrých platových podmínek a náborového příspěvku nabízí podle něj budoucím zaměstnancům například i jízdní výhody pro jejich rodiny na všech linkách ČSAD Liberec a kvalitní vozový park tvořený z velké části novými autobusy IVECO Crossway. Firma otevřela náborové kanceláře v České Lípě a Liberci.
Na Českolipsku do prosince zajišťuje regionální dopravu ČSAD Česká Lípa. Liberecký kraj chtěl původně odkoupit akcie společnosti a začlenit ji do vnitřního dopravce, podobně jako před dvěma lety získal prostřednictvím své společnosti Autobusy LK akcie ČSAD Liberec. Vlastníci ale žádali 120 milionů korun. Podle náměstka hejtmana pro dopravu Jana Svitáka (Starostové pro Liberecký kraj) to neodpovídá skutečné hodnotě ČSAD Česká Lípa, vozový park s průměrným stářím přes 15 let byl navíc podle něj nepoužitelný. Ze záměru proto sešlo. Dopravu tam kraj zajistí svou společností ČSAD Liberec, i když bude muset přispět zhruba 80 miliony korun na autobusy a zázemí.